BeHappy Pest: Ferenciek terétől és az Astoriától 1 percre | BeHappy Buda: Mammut-tól 1 percre

„Én csak beszélni szeretnék angolul, a nyelvtan nem érdekel!”

Közzétéve 2013. november 24. 17:16-kor ebben a kategóriában:

Ó, ha tudnátok, hogy hányszor halljuk ezt a mondatot! Egyfelől kicsit értjük ezt a gondolkodást. Ha valaki nem angol nyelvű állásra pályázik, vagy nem akar nemzetközi iskolában tanulni, hanem a külföldi barátaival szeretne egy jó ital mellett sztorizni, akkor valamelyest érthető a címben jelzett mondat. Ám gondolkozzunk el egy kicsit. Mi is az a nyelvtan?

Maga a nyelvtan teszi lehetővé, hogy egyáltalán beszéljünk a nyelvtanról és a nyelvről – bármely nyelvről a világon! Megnevezi a szavak és szócsoportok típusait, amelyekből felépülnek a mondatok. Aztán mi, emberek, összefűzzük a mondatokat és felépítjük a mondandónkat. Tisztán, érdekesen és precízen. Akár kisgyerekként is. Amikor már tudatosan használjuk, akkor az olyan, mintha ablakot nyitnánk a világra és megtapasztalnánk annak komplexitását.

grammar imageHa nyelvtanról van szó, a legtöbb ember a helyesírási hibákra és az iskolai nyelvtan dolgozatokra gondol. Ám itt nem csak erről van szó. Hadd meséljek el egy történetet. Messzi földön történt, egy távoli országban, ám ebben a galaxisban, ahol egy meglehetősen színtelen-szagtalan kerti partin egyszer csak felsóhajtott az egyik meghívott – nem angol anyanyelvű – rokon: „I’m boring.” Egyből felvidult a vendégsereg. S hogy miért? Mert ez a mondat annyit tesz, hogy: ’Unalmas vagyok.’ Helyesen úgy szólna: ’I’m bored’ – azaz ’Unatkozom’. Egy apró szóvégi különbség, és mennyire más a jelentés! Mi ez, ha nem nyelvtan?! Van még valaki, aki azt mondja, hogy ez nem fontos?

A nyelvtan egyszerűen kikerülhetetlen – ez a gerince minden nyelvnek és elengedhetetlen a hatékony kommunikációhoz. A jó nyelvhasználat számít, fontos. Az emberek bírálják társaikat akár a helyesírásuk alapján – még akkor is, ha ez tudatalatti. Legyen szó álláskereséséről vagy ismerkedésről, a helyes vagy helytelen nyelvtan árulkodik rólunk. A jó nyelvhasználat eredményeképp egyszerűen intelligensebbnek látszunk, így nem hiábavaló befektetés csiszolni a tudásunkat!

grammar t-shirt 2Sources:
grammar.about.com
languages.com

Motiváció angol tanuláshoz

Közzétéve 2013. november 13. 17:21-kor ebben a kategóriában:

A blogbejegyzésben az angol tanuláshoz szükséges motivációról írunk nektek. Mit nevezünk motivációnak, milyen szintjei vannak, mit okoz a hiánya. Egy érdekes kutatással is foglalkozik az írás, jó olvasást!:)

Tanfolyamszervezőként rengeteg tanulni vágyó emberrel találkozunk nap mint nap, s mondhatjuk, nincs két egyforma eset. Mindenki más-más háttérrel, tapasztalattal és céllal keres fel bennünket. A legkülönfélébb személyes történetekkel ismerkedünk meg, sokszor biztatunk, nyugtatunk, inspirálunk és támogatunk, feldobódunk és együtt sírunk-nevetünk. A cél minden esetben egy: megtanulni angolul. S ezt hogyan elérni? A kulcsszó a motiváció.

Ugye sosem adod fel az angolt?Te miért szeretnél megtanulni angolul?

A munkádhoz kell? Esetleg külföld felé fordulsz, ott szeretnél tanulni vagy dolgozni? Vagy külföldi barátaid vannak és velük szeretnél beszélgetni tudni? Nyelvvizsgára készülsz vagy érettségizel? 

A sor végtelen. A lényeg, hogy a motiváció a nyelvtanulás folyamatának és eredményének az egyik meghatározó eleme. A kellő motiváltság a nyelvtanulás előfeltétele és motorja, mivel ez az a döntő erő, ami meghatározza, hogy a tanuló belevág-e egyáltalán a feladatba, hogy mennyi energiát és időt fektet bele és mennyire kitartó.

wanttospeakenglish A téma kutatását két kanadai pszichológus, Robert Gardner és Wallace Lambert kezdte el az 1950-es évek végén. Felismerték, hogy a nyelvet beszélő közönség felé pozitív érzésekkel rendelkezőnek nagyobb a motivációja a nyelv elsajátítását illetően.

Elméletük szerint a motivációnak két fő típusa van: az egyén tanulhatja a nyelvet a kapcsolattartás és a kultúra megismerése érdekében, illetve saját szakmai- és gyakorlati fejlődésének indíttatásából.

A motiváció függ a tanuló sikerorientáltságától, nyelvi önbizalmától, de nyelvoktatás szempontjából fontos a tanuláskörnyezeti szint. Az, hogy a tanuló mennyire tartja érdekesnek a tananyagot, milyen a nyelvtanárral való kapcsolata, mennyi sikerélményhez jut tanulás közben, meghatározzák nyelvórai viselkedését.

A nyelviskola alapvető feladata az idegen nyelv tanítása során az, hogy az idegen nyelv alapjain illetve a felsőbb szintű nyelvtudáson túl a tanuló részére kedvet adjon a nyelvtanuláshoz, és olyan készségeket és technikákat is megtanítson, melyeket a tanulók hosszú távon használni tudnak.

Egy kis motivációért kattints ide:
http://angolnyelvtanitas.hu/angolnyelvtanitas-blog/mi-motival-az-angoltanulasra

Összegezve a leírtakat, azt tanácsolom neked, kérj segítséget egy hozzáértőtől. Legyen az iskola, vagy magántanár, beszéljétek át céljaid, az ehhez szükséges utat amit be kell járnod. Tervezzétek meg, ez mennyi időbe fog telni. Ha már te is tisztán látod, mi áll előtted, hidd el sokkal könnyebb vágsz majd neki!

Ha már elhatároztad magad, akkor várunk téged egy ingyenes tájékoztatásra és szintfelmérésre.

TEDD MEG AZ ELSŐ LÉPÉST!

Forrás:
Oki.hu
Kislexikon.hu

Bezárás



A

K

C

I

Ó

A mi ajándékunk Neked!

 

2018 nov. 26-től dec. 23-ig

most TANKÖNYVEDET mi adjuk AJÁNDÉKBA!

 

Vágj bele még idén

vagy kezdd el jövőre!


Bővebb információt kérek!

A weboldalunkon cookie-kat használunk a felhasználói élmény javítására, kérem fogadja el a cookie-k használatát a gombra kattintva. További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás